miercuri, 8 februarie 2012

Ghicitoare in lacrimi


Eram doar un om
Pe atunci...
Imi placea sa ma joc de-a ciresele cu pomii,
Sa cant balade pasarilor,
Sa ma joc de-a roua cu iarba,
De-a pasii cu nisipul...
De-a ghicitul cu oamenii.

Uneori, cand ziua se ingana cu noaptea,
Si soarele negocia in soapta cu un nor negru sa-l ascunda,
Eu ghiceam in lacrimi..
Femei fara copii, sau cu prea multi copii de mana,
Barbati fara portofele sau cu prea multe genti diplomat,
Fetite fara acadele, baietei fara mingi,
Catei fara oase, pisici fara soareci,
Licurici fara lumina, iarba fara licurici,
Castori fara dinti, vampiri fara colti,
Inimi fara iubire, suflete fara speranta,
Foi ude de lacrimi, urme de pix intinate...de lacrimi.

Atunci, eu ii conduceam pe toti in cortul meu,
Ca o ghicitoare obisnuita deja cu tot ce face.
Le intindeam la toti cate-un pahar cu apa,
Si-o ceasca cu speranta,
Si-ncepeam.
Ascultam povestea fiecarei lacrimi, fiecarui ochi innlacrimat,
Fiecarui obraz umed, fiecarui suflet zdrobit...

Eu doar clatinam din cap, zambeam si-ntelegeam.

Dupa ce zambeam apoi pentru fiecare lacrima varsata,
Ma uitam in ochii tuturor,
Ca intr-un glob de sticla.
Apoi priveam chipurile lor,
Ca pe niste carti de joc gravate cu atuuri.
La sfarsit le dadeam cate un boboc de floare,
Cate un ghiveci cu iubire si unul cu alinare.
Asteptam, apoi focul cerului,
Sa le evapore apa din ochi.
Fericiti de daruri, toti clientii mei plecau.
La scurt timp se-ntorceau si-mi multumeau.
Chiar si licuricii isi gaseau cate o stralucire...

Dar toate astea nu mi-au fost de-ajuns.
Acum sunt ghicitoare-n lacrimi si jucatoare de noroc.
Nu de demult, m-am apucat cu foc de zaruri,
Dupa partide esuate de sah.
Acum joc jocuri de noroc cu viata
Si, de cate ori arunc cu zarurile,
Castig.

In timpul liber ma mai si joc.
Ma jocul de-a omul,
Chiar daca nu mai sunt demult.
Ma joc de-a viata,chiar daca n-am trait niciodata normal.
Ma joc de-a zambetul, chiar daca stiu deja sa rad.
Si, in ultima instanta, ma joc si de-a profesoara.
Predau lectii de ghicit in lacrmi.
Pentru toti cei ce nu stiu inca sa ghiceasca,
Cortul meu e de vanzare, la pachet cu un zambet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune ceea ce simti, intreaba-ma orice-ti vine in minte. Fii sincer/a, am nevoie de critici!